Contact | Legal | Deutsch German
Zur Startseite der Universität Bremen






Foto Callies

Mr.
Prof. Dr. Marcus Callies

Faculty 10
English Studies/Romance Studies/German Studies/Linguistics English Studies/Romance Studies/German Studies/Linguistics

E-Mail: callies@uni-bremen.de

Affiliations | Research Topics | Cooperations | Projects | Scientific Activities | Resources


Affiliations

Affiliation to an institute
Code Indication deutsch Indication englisch Funcition Keywords deutsch Keywords englisch
IAAS  Institut für Allgemeine und Angewandte Sprachwissenschaft    Member     



Affialation to a work group
Code Indication deutsch Indication englisch Faculty Keywords deutsch Keywords englisch
  Anglistik/Sprachwissenschaft  English Linguistics  F10     




Research Topics
Humanities and social sciences
» Linguistics


Cooperations


Projects

Projects (Hyperlink)
Link (extern): https://blogs.uni-bremen.de/cale/ https://blogs.uni-bremen.de/cale/


Most significant projects
Code Indication deutsch Indication englisch Cooperation partners Funding sources/agencies Term
Varieties Varieties of English in Foreign Language Teacher Education Ein Lehr- und Forschungsprojekt zur Ausbildung von Englischlehrkräften an der Schnittstelle von englischer Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik Varieties of English in Foreign Language Teacher Education Ein Lehr- und Forschungsprojekt zur Ausbildung von Englischlehrkräften an der Schnittstelle von englischer Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik BMBF 2016 - 2023
Forschendes Studieren und Lernen mit linguistischen Daten Dr. Katrin Mutz BMBF 2014 - 2015
ALV Lexiko-grammatische Variation in fortgeschrittenen Lernervarietäten ZF 2013 -
CALE Erstellung des "Corpus of Academic Learner English" (CALE) Dr. Alexander Onysko, Klagenfurt/Österreich; Dr. Lina Bikeliene, Vilnius/Litauen ZF 2013 -


Agencies that have funded your research during the past five years (public institutions and foundations)
» University of Bremen/Central Research Development Fund
» BMBF
» Volkswagen Foundation


Funding sources during the past five years (enterprises)
Company name Country of origin Term
Pearson Education 2017-18


Expertise
Sorry - only available in german Innovation und Variation in der Verbkomplementierung des heutigen Englisch
Englisch als Fremdsprache
fortgeschrittene Lernervarietäten
(Lerner)Korpuslinguistik
wissenschaftliches Schreiben in der Fremdsprache
Lehrerfortbildung zu den Themen Korpuslinguistik und Varietäten des Englischen
Sprache und Fussball



Scientific Activities


Publications (Hyperlink)
Link (extern): https://orcid.org/0000-0002-7069-5819 https://orcid.org/0000-0002-7069-5819


Most significant Publications
Agentivity as a determinant of lexico-grammatical variation in L2 academic writing
Type
Author(s)Marcus Callies
Year2013
InInternational Journal of Corpus Linguistics
Year18
Issue3
Pages357?390
Doi10.1075/ijcl.18.3.05cal
Link zu VolltextLink (extern): http://dx.doi.org/10.1075/ijcl.18.3.05cal http://dx.doi.org/10.1075/ijcl.18.3.05cal
Article
 
Bare infinitival complements in Present-Day English
Type
Author(s)Marcus Callies
Year2013
InAarts, B., J. Close, G. Leech & S. Wallis (eds.), The English Verb Phrase: Corpus Methodology and Current Change (Studies in English Language). Cambridge: Cambridge University Press
Pages239-255
Book Chapter
 
Information Highlighting in Advanced Learner English. The Syntax-Pragmatics Interface in Second Language Acquisition (Pragmatics and Beyond New Series, Band 186). Amsterdam: Benjamins.
Type
Author(s)Marcus Callies
Year2009
Monograph
 


 

First Ph.D. supervisor
Title of the dissertation First name Last name Sex Year
Indonesian EFL Learners’ Argumentative Writing: A Learner Corpus Study of Connector Usage Dusturia, Nida weiblich 2015
Intertextuality in foreign-language academic writing in English Wiemeyer, Leonie weiblich 2014
Weight as a determinant of syntactic variation in advanced learner varieties. A corpus study of weight effects in L1 and L2 academic writing Alexandra Kinne weiblich 2014
Who states what and how do we know? - Knowledge (re-) presentation and production in advanced learner writing Tonia Anni Sperling weiblich 2014
Cross-cultural variation in conceptual metaphor: A corpus-based study of Postcolonial varieties of English Sarah Geers weiblich 2013
The Expression of Contrast in L1 and L2 Writing: A Corpus Study of Lexico-Grammatical Variation Ekaterina Zaytseva weiblich 2012


Conferences organized by you during the past five years

Titel Year Hyperlink
"Bi-Directional Perspectives in the Cognitive Sciences" (zusammen mit A. Lohöfer und W. Keller) 2009 Link (extern): http://www.cognitive-sciences.de http://www.cognitive-sciences.de 



Visiting Scientists
Name Term Institution of origin Country of origin
Dr. Alexander Onysko Februar 2013 Universität Klagenfurt Austria
Dr. Cristobal Lozano Juni+Juli 2015 Universidad de Granada Spain
Dr. Erik Castello Dezember 2014 Universita degli Studi di Padova Italy
Dr. Lina Bikeliene Juni 2013 Vilnius University Lithuania
Dr. Lina Bikeliene Mai 2014 Vilnius University Lithuania
Dr. Magnus Levin Juni 2013 Linnaeus University Sweden
Dr. Magnus Levin November 2014 Linnaeus University Sweden
Dr. Mick O'Donnell Juli 2014 Universidad Autonoma de Madrid Spain



Resources
 




« back