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Foto Zachmann

Herr
Prof. Dr.-Ing. Gabriel Zachmann

Fachbereich 03
Mathematik/Informatik Mathematik/Informatik

E-Mail: zach@cs.uni-bremen.de

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Zugehörigkeiten

Zugehörigkeit zu einem Wissenschaftsschwerpunkt der Universität Bremen
» Minds Media Machines


DFG-Verbundvorhaben


Creative Units im Rahmen des Zukunftskonzepts
» Intra-Operative Information: What Surgeons Need, When They Need It.


Weitere fachbereichsübergreifende Einrichtungen
» Technologie-Zentrum Informatik und Informationstechnik (TZI)


Zugehörigkeit zur Arbeitsgruppe/zur Professur
Kürzel Bezeichnung deutsch Bezeichnung englisch Fachbereich Schlagwörter deutsch Schlagwörter englisch
CGVR  Computer Graphics and Virtual Reality  Computer Graphics and Virtual Reality  FB03     




Forschungsthemen
Ingenieurwissenschaften
» Informatik
» Interaktive und intelligente Systeme, Bild- und Sprachverarbeitung, Computergraphik und Visualisierung
» Massiv parallele und datenintensive Systeme


Kooperationen

WissenschaftlerInnen mit Kooperation
Institution Stadt Kategorie Herkunftsland
Volkswagen Wolfsburg Unternehmen
Kuka Augsburg Unternehmen
Szenaris GmbH Bremen Unternehmen
CIRP Stuttgart Unternehmen
Simedis AG Darmstadt Unternehmen
Inst. f. Werkzeugmaschinenbau, TU Chemnitz Chemnitz Universität Deutschland
FAKT Software Leipzig Unternehmen
CAT Solutions München Unternehmen



Projekte

Projekte (Hyperlink)
Link (extern): http://cgvr.cs.uni-bremen.de/research.shtml http://cgvr.cs.uni-bremen.de/research.shtml


Mittelgeber der letzten fünf Jahre (Öffentliche Einrichtungen und Stiftungen)
» DFG
» BMBF
» BMWi


Mittelgeber der letzten fünf Jahre (Unternehmen)
Firmenname Herkunftsland Laufzeit
simedis GmbH 1 Jahr
Pius-Hospital Oldenburg 1/2 Jahr


Expertise
The computer graphics group at University of Bremen carries out fundamental and applied research in visual computing. Visual computing comprises image generation, including modeling and simulation, as well as image understanding, based on diverse disciplines such as mathematics, computer science, and others.

Our areas of expertise are in diverse areas of visual computing such as geometric algorithms, acceleration data structures for geometric queries (e.g., proximity and ray queries), collision detection and handling, point clouds, interaction in virtual environments, and marker-less articulated object tracking (in particular, hand tracking). We put particular emphasis on comprehensive analysis, task-specific mathematical modeling, design of very efficient algorithms, robust and high-speed implementations, and thorough evaluation of our solutions.

Application areas we are interested in are virtual prototyping, computational medicine, robotics, entertainment, manufacturing industries, and others.



Wissenschaftliche Aktivitäten


Publikationen (Hyperlink)
Link (extern): https://orcid.org/0000-0001-8155-1127 https://orcid.org/0000-0001-8155-1127


Bedeutendste Publikationen
Parallel Constant Time Collision Detection for Polygonal Objects
Art
Autor/enRene Weller, Gabriel Zachmann
Jahr2015
InEurographics 2017, Lyon, Computer graphics forum
Jahrgang2015
Seiten8
Doihttps://doi.org/10.1111/cgf.13113
Zeitschriftenaufsatz
 
Scalable Concurrency Control for Massively Collabora- tive Virtual Environments
Art
Autor/enPatrick Lange, Rene Weller, Gabriel Zachmann
Jahr2015
InACM Multimedia Systems, Massively Multiuser Virtual Environments (MMVE) 2015
Jahrgang2015
Seiten8
Doihttps://doi.org/10.1145/2723695.2723699
Zeitschriftenaufsatz
 
Hand pose recognition – overview and current research
Art
Autor/enDaniel Mohr and Gabriel Zachmann
Jahr2013
InG. Brunnett, S. Coquillart, R. van Liere, G. Welch, and L. Váša, (ed): Virtual Realities
Jahrgang2013
Seiten108-129
Doi10.1007/978-3-319-17043-5
Buchbeitrag
 
Adaptive Bitonic Sorting
Art
Autor/enGabriel Zachmann
Jahr2011
InEncyclopedia of Parallel Computing
Jahrgang2011
Seiten146–157
Doihttps://doi.org/10.1007/978-0-387-09766-4_101
Buchbeitrag
 
ProtoSphere: A GPU-Assisted Prototype-Guided Sphere Packing Algorithm for Arbitrary Objects
Art
Autor/enRené Weller and Gabriel Zachmann
Jahr2010
InACM SIGGRAPH ASIA 2010 Sketches
Jahrgang2010
Seiten8
Doihttps://doi.org/10.1145/1899950.1899958
Zeitschriftenaufsatz
 
FAST: Fast Adaptive Silhouette Area based Template Matching
Art
Autor/enDaniel Mohr and Gabriel Zachmann
Jahr2010
InProceedings of the British Machine Vision Conference (BMVC)
Jahrgang2010
Seiten39.1-39.12
Doidoi:10.5244/C.24.39
Konferenzbeitrag
 
Geometric Data Structures for Computer Graphics
Art
Autor/enElmar Langetepe, Gabriel Zachmann
Jahr2006
InAK Peters / CRC Press
Doihttps://doi.org/10.1201/9780367803735
Monographie
 


 

ErstgutachterIn Promotionen
Titel der Dissertation Vorname Name Geschlecht Jahr
New Concepts for Virtual Testbeds : Data Mining Algorithms for Blackbox Optimization based on Wait-Free Concurrency and Generative Simulation Patrick Draheim männlich 2018
Model-Based High-Dimensional Pose Estimation with Application to Hand Tracking Daniel Mohr männlich 2012
New Geometric Data Structures for Collision Detection Rene Weller männlich 2012


Selbst ausgerichtete Tagungen in den letzten fünf Jahren

Titel Jahr Hyperlink
EuroVR 2014 Link (extern): http://eurovr14.uni-bremen.de/ http://eurovr14.uni-bremen.de/ 
EGVE / ICAT 2014 Link (extern): http://icategve14.uni-bremen.de http://icategve14.uni-bremen.de 
VRIPHYS 2014 Link (extern): http://vriphys2014.uni-bremen.de http://vriphys2014.uni-bremen.de 
GI VRAR Workshop 2014 Link (extern): http://vrar2014.uni-bremen.de http://vrar2014.uni-bremen.de 




Ressourcen
 




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