Contact | Legal | Deutsch German
Zur Startseite der Universität Bremen






Foto Idel

Mr.
Prof. Dr. Till-Sebastian Idel

Faculty 12
Pedagogy and Education Sciences Pedagogy and Education Sciences

E-Mail: idel@uni-bremen.de

Affiliations | Research Topics | Cooperations | Projects | Scientific Activities | Resources


Affiliations


Research Topics
Humanities and social sciences
» Educational Research


Cooperations

Researchers with cooperation
Institution City Category Country of origin
Prof. Dr. Kerstin Rabenstein/Georg-August-Universität Göttingen University Germany
Prof. Dr. Sabine Reh/Humboldt-Universität Berlin University Germany
Prof. Dr. Gunther Grasshoff/Universität Hildesheim Hildesheim University Germany
Prof. Dr. Franz Hamburger/Johannes Gutenberg-Universität Mainz University Germany
Prof. Dr. Heiner Ullrich / Johannes Gutenberg-Universität Mainz University Germany
Prof. Dr. Christina Huf / Universität Münster Münster University Germany



Projects

Most significant projects
Code Indication deutsch Indication englisch Cooperation partners Funding sources/agencies Term
PRIMUS Wissenschaftliche Begleitung Schulversuch PRIMUS Research on School Development of Inclusive Schools Ministerium fĂĽr Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen 2015 - 2017
Gemse Gemeinschaft und soziale Heterogenität in Eingangsklassen reformorientierter Sekundarschulen Community and Heterogenity in progressive schools Humboldt-Universität Berlin/Georg-August-Universität Göttingen BMBF 2011 - 2013
Projekt Lehrerkooperation Kooperationskulturen in Lehrerteams Cooperation in Teams of Professionals Fidentia-Stiftung 2008 - 2010
LUGS Lernkultur und Unterrichtsentwicklung in Ganztagsschulen Learning-culture in allday-schools Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Technische Universität Berlin BMBF 2006 - 2010


Agencies that have funded your research during the past five years (public institutions and foundations)
» BMBF
» Other Public Institutions


Expertise
Analysis of transformation-processes of schooling, professionalization and instruction; Action research and school-development; allday-schools; Dealing with heterogenity/diversity; methodes of qualitative research



Scientific Activities


Publications (Hyperlink)
Link (extern): https://orcid.org/0000-0003-2614-5980 https://orcid.org/0000-0003-2614-5980


Most significant Publications
Lernkulturen. Rekonstruktion pädagogischer Praktiken an Ganztagsschulen (Publisher)
Type
Author(s)Reh, Sabine/Fritzsche, Bettina/Idel, Till-Sebastian/Rabenstein, Kerstin
Year2015
Monograph
 
Bildung ĂĽber den ganzen Tag (Publisher)
Type
Author(s)Hascher, Tina/Idel, Till-Sebastian/Reh, Sabine/Thole, Werner/Tillmann, Klaus-JĂĽrgen
Year2015
Edited Volume/Special Edition/Periodical
 
Sich als Zeigender zeigen. Verschiebungen des Zeigens in Gesprächsformaten des individualisierenden Unterrichts (Publisher)
Type
Author(s)Idel, Till-Sebastian/Rabenstein, Kerstin
Year2013
InZISU. Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung. Empirische Beiträge aus Erziehungswissenschaft und Fachdidaktik
Year1
Issue2
PagesS. 38-57
Article
 
Pädagogische Praktiken im Ganztag. Praxistheoretische Überlegungen zur Verschiebung der Grenzen von Schule
Type
Author(s)Till-Sebastian Idel
Year2013
InHans-Rudiger Muller/Sabine Bohne/Werner Thole (Hg.): Erziehungswissenschaftliche Grenzgänge. Markierungen und Vermessungen - Beiträge zum 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft. Vorstandsreihe der DGfE. Opladen & Farmington
Book Chapter
 
Symbolic Constructions, Pedagogical Practices and the Legitimation of All-day Schooling from a Professional Perspective. Tendencies of Familialisation in All-Day Schools.
Type
Author(s)Till-Sebastian Idel/Sabine Reh/Kerstin Rabenstein
Year2013
InMartina Richter/Sabine Andresen (eds.): The Politicization of Parenthood – Shifting Private and Public Responsibilities in Education and Child Rearing. Berlin: Springer Verlag
Pages213-220
Book Chapter
 
Kollegialität und Kooperation in der Schule. Theoretische Diskussion und empirische Befunde (Publisher)
Type
Author(s)Baum, Elisabeth/Idel, Till-Sebastian/Ullrich, Heiner
Year2012
Edited Volume/Special Edition/Periodical
 


 

Second Ph.D. supervisor
Title of the dissertation First name Last name Sex Year Status Bezeichnung Uni
Schulkultur und Tischgemeinschaft Anna Schütz weiblich 2013 other University Humboldt-Universität, Berlin
Kommunikations- und Kooperationsbarrieren in der interinstitutionellen Zusammenarbeit im Elementarbereich Constanze Koslowski weiblich 2013 Uni Bremen
Team-Teaching in der Basisstufe Bea Zumwald weiblich 2012 Uni Bremen


 

Second habilitation reviewer
Title of the habilitation First name Last name Sex Year Status Bezeichnung Uni
Professionsverläufe in der Lehrerausbildung Julia Kosinar weiblich 2013 Uni Bremen


 


Conferences organized by you during the past five years

Titel Year Hyperlink
Professionsentwicklung und Schulreform 2014  
Lehrerkooperation als Gestaltungsaufgabe 2010  




Resources


Resources
methodological consultation (qualitative research projects); schooldevelopment consultation

 
More information


 
Head of the working group
"Theory of schooling and society"





« back