Contact | Legal | Deutsch German
Zur Startseite der Universität Bremen






Foto Burmann

Mr.
Prof. Dr. Christoph Burmann

Faculty 07
Business Studies and Economics Business Studies and Economics

E-Mail: burmann@uni-bremen.de

Affiliations | Research Topics | Cooperations | Projects | Scientific Activities | Resources


Affiliations


Research Topics
Humanities and social sciences
» Economics


Cooperations


Projects

Most significant projects
Code Indication deutsch Indication englisch Cooperation partners Funding sources/agencies Term
Positionierung der Bremer Landesbank Bremer Landesbank 2014 -
Bremen II Studie WFB Wirtschaftsförderung Bremen GmbH, Bremen 2012 -
Markenpositionierung Schmitz Cargobull Schmitz Cargobull AG, Horstmar 2012 -
Marken-Controlling-Studie für die BBL Basketball Bundesliga GmbH (BBL), Köln 2011 -
Verknüpfung von Unternehmens-, Marketing-, Marken- und Kundenmanagementstrategien und deren instrumentelle und organisatorische Umsetzung Keylens Management Consultants AG, Düsseldorf 2007 -


Agencies that have funded your research during the past five years (public institutions and foundations)
» University of Bremen/Central Research Development Fund
» State of Bremen (without basic finance)
» DAAD


Expertise
Sorry - only available in german innovatives Markenmanagement und Marketing



Scientific Activities


Publications (Hyperlink)
Link (extern): http://www.lim.uni-bremen.de/de/veroeffentlichungen http://www.lim.uni-bremen.de/de/veroeffentlichungen


Most significant Publications
Marketing, Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung Auflage 12 (Publisher)
Type
Author(s)Heribert Meffert/Christoph Burmann, Manfred Kirchgeorg
Year2014
InSpringer Gabler
Monograph
 
Employer Branding vs. Internal Branding-Ein Vorschlag zur Integration im Rahmen der identitätsbasierten Markenführung (Publisher)
Type
Author(s)Christoph Burmann, Rico Piehler
Year2013
InDie Unternehmung, 67. Jg., 3/2013
Link zu VolltextLink (extern): http://http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CEIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.unternehmung.nomos.de%2Ffileadmin%2Funternehmung%2Fdoc%2FAufsatz_DU_13_03.pdf&ei=mptsU8zFC4av7Aa6uIHQDw&usg=AFQjCNGvosV9QNeu4ry23N3EVkbOYmTAxg&bvm=bv.6 http://http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CEIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.unternehmung.nomos.de%2Ffileadmin%2Funternehmung%2Fdoc%2FAufsatz_DU_13_03.pdf&ei=mptsU8zFC4av7Aa6uIHQDw&usg=AFQjCNGvosV9QNeu4ry23N3EVkbOYmTAxg&bvm=bv.6
Article
 
ZUM EINFLUSS DER RÄUMLICHEN MARKENHERKUNFT AUF DEN MARKENNUTZEN, DIE MARKENPERSÖNLICHKEIT UND DAS KAUFVERHALTEN. ERGEBNISSE EINER KAUSALANALYTISCHEN UNTERSUCHUNG IM WACHSTUMSMARKT INDIEN (Publisher)
Type
Author(s)Christoph Burmann, Christian von Hegel
Year2013
InJOURNAL OF RESEARCH AND MANAGEMENT / MARKETING ZFP, VOL. 35, NR. 4/2013
Link zu VolltextLink (extern): http://http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CD0QFjAC&url=http%3A%2F%2Frsw.beck.de%2Frsw%2Fupload%2FMarketing%2FMarketing_2013_4_2.pdf&ei=EZ1sU7qhK8ay7Ab2wIHQDA&usg=AFQjCNHQnF2O72pIlUd2ezjL69Mbn02FSA&bvm=bv.66330100,d.ZGU http://http://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CD0QFjAC&url=http%3A%2F%2Frsw.beck.de%2Frsw%2Fupload%2FMarketing%2FMarketing_2013_4_2.pdf&ei=EZ1sU7qhK8ay7Ab2wIHQDA&usg=AFQjCNHQnF2O72pIlUd2ezjL69Mbn02FSA&bvm=bv.66330100,d.ZGU
Article
 
Identitätsbasierte Markenführung (Publisher)
Type
Author(s)Christoph Burmann, Tilo Halaszovich, Frank Hemmann
Year2012
InSpringer Gabler
Pages305
Link zu VolltextLink (extern): http://http://www.springer.com/springer+gabler/marketing+%26+sales/book/978-3-8349-2990-7 http://http://www.springer.com/springer+gabler/marketing+%26+sales/book/978-3-8349-2990-7
other
 
Identity-based Brand Equity Model – Development of an integrated Management and Measurement Approach (Publisher)
Type
Author(s)Christoph Burmann, Marc Jost-Benz, Nicola-Maria Riley
Year2009
InJournal of Business Research, 62 (3), 2009, S. 390 - 397
Pages8
Link zu VolltextLink (extern): http://http://scholar.google.de/scholar_url?hl=de&q=http://hadjarian.com/brand/1-s2.0-S0148296308001574-main.pdf&sa=X&scisig=AAGBfm0D1HuRShpKW7K8fYM-r8lmNmjm0g&oi=scholarr&ei=U55sU8eoHLPy7AbNh4DoAg&ved=0CC0QgAMoADAA http://http://scholar.google.de/scholar_url?hl=de&q=http://hadjarian.com/brand/1-s2.0-S0148296308001574-main.pdf&sa=X&scisig=AAGBfm0D1HuRShpKW7K8fYM-r8lmNmjm0g&oi=scholarr&ei=U55sU8eoHLPy7AbNh4DoAg&ved=0CC0QgAMoADAA
Article
 
Identity-based Brand Equity Model – Development of an integrated Management and Measurement Approach (Publisher)
Type
Author(s)Christoph Burmann, Marc Jost-Benz, Nicola-Maria Riley
Year2009
InJournal of Business Research, 62 (3), 2009, S. 390 - 397
Pages8
Link zu VolltextLink (extern): http://http://scholar.google.de/scholar_url?hl=de&q=http://hadjarian.com/brand/1-s2.0-S0148296308001574-main.pdf&sa=X&scisig=AAGBfm0D1HuRShpKW7K8fYM-r8lmNmjm0g&oi=scholarr&ei=U55sU8eoHLPy7AbNh4DoAg&ved=0CC0QgAMoADAA http://http://scholar.google.de/scholar_url?hl=de&q=http://hadjarian.com/brand/1-s2.0-S0148296308001574-main.pdf&sa=X&scisig=AAGBfm0D1HuRShpKW7K8fYM-r8lmNmjm0g&oi=scholarr&ei=U55sU8eoHLPy7AbNh4DoAg&ved=0CC0QgAMoADAA
Article
 


 

Ph.D. supervision (Hyperlink)
Link (extern): http://www.lim.uni-bremen.de/de/veroeffentlichungen/typgablerdissertationsreihe/ http://www.lim.uni-bremen.de/de/veroeffentlichungen/typgablerdissertationsreihe/


Visiting Scientists
Name Term Institution of origin Country of origin
Clarinda Mathews 2013 InseeC research France
Günter Hierneis Intercultural Management Portugal



Resources
 




« back